2012. július 27., péntek

Smegin' itt...

"Szeretni - az nem egymást nézni, hanem együtt nézni ugyanabba az irányba." Antoine de Saint-Exupéry

Hasonló a hasonlót vonzza. Hosszú távon legalább is ez az, ami fennmarad. Én így tapasztaltam. Persze az ellentétek is érdekesek, rövid távon. Izgalmas, új, vérforraló, de hosszútávon ledarál. A szeretet alapja a barátság, a közös célok, a közös érdeklődési kör, a közös meggyőződés, alapvetően hogy az élet fontos kérdéseiben két egyber egyformán gondolkodjék. A barátság alapja ez, és a tisztelet, ami ebből fejlődik az erősebb és több, mint a puszta fizikai vonzalom. Persze ez is fontos, ha nem a legfontosabb egy kapcsolaton belül, de első a kommunikáció és a tisztelet. Vagyis a barátság.

És akkor ezzel elértünk a negyedikhez, vagyis;


Az Igaz Szeretet negyedik titka -  a barátság ereje.

1. Ahhoz, hogy megtaláljuk az igaz szerelmet, elsőször igaz barátra kell lelnünk. - egy bökkenő van csupán. Tapasztalataim szerint nagyon ritka, ha nem lehetetlen, hogy férfi és nő között tiszta, érdek mentes és kölcsönös barátság legyen. Már csak a nemek különbözőségéből adódóan is. De, tény, hogy ahol a két fél nyitott egymásra és arra, hogy az érzések egymás iránt változhatnak, akár ez is működhet.

2. Szeretni nem azt jelenti, hogy egymásra nézünk, hanem együtt nézünk azonos irányba. - és ez nagyon igaz...

3. Ahhoz, hogy igazán szeressünk valakit, azért kell szeretnünk őt, aki, nem azért, ahogy kinéz. - legrosszabb élményem, rácsodálkozni a férjemre kilenc év együttlét után, melyből négy év házassággal telt. Döbbenten néztem őt és kérdeztem magamtól ki ez az ember, én nem ismerem őt... A legyszebb ezzel szemben rádöbbenni arra, hogy miért szerettem bele abba a férfiba, aki meghatároz mai napig. Mert megláttam őt, aki volt, megismertem később is és az ember hatott rám a férfi mögött. Mai napig tisztelem őt, bárhogy bármi történt is, nem szűnök meg szeretni sem.

4. A barátság - táptalaj, ahol a szerelem életre kelhet. -  :) azt hiszem ez magyarázat az első pontnál kifejetett nézetemre.

5. Ha szerelmet akarsz vinni egy kapcsolatba, akkor először barátságot kell vinni bele. - hmmm ez nagyon nehéz. De nem lehetetlen. :)

A barátságot fel lehet épteni, csak meg kell találni a közös pontokat, közös érdeklődési kört, olyat, amit együtt tudnak folytatni. Amiben élményeket lehet gyűjteni. Amikor erősödik a barátság, együtt nő a szeretet érzése is. Így legyen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése